Zoberme si teraz jeden konkrétny príklad, ako si CSR aktivity predstavuje vedenie spoločnosti Henkel Slovensko, spol s r.o. Keďže je všeobecne známa posadnutosť súčasných firiem ekológiou a životným prostredím, tak si vedenie spomínanej firmy povie, že urobí projekt čistenia mesta. Krásna myšlienka, že? A tak firma naženie svojich zamestnancov (prirodzene, že nepovinne, ale skúste dnes povedať zamestnávateľovi, že niečo nespravíte a okamžite ste medzi 15%-nou rastúcou menšinou nešťastníkov) s krásnymi novými a výrazne obrandovanými tričkami do ulíc Bratislavy zbierať odpadky. Zamestnanci si pár hodín v uliciach mesta a potom aj na skládke zamakajú a sú spokojní, lebo spravili niečo pre dobro spoločnosti. Och áno, samozrejme, že to bolo nezištne, inak to predsa nie je dobrý skutok, že?
Čiže suma sumáru, Henkel nevyplatil svojim zamestnancom ani cent za sobotu, ktorú odpracovali pre spoločnosť, ktorá sa ich prácou prezentovala ako spoločensky zodpovedný trhový subjekt, ktorého prioritou je chrániť naše životné prostredie. Čo mi na tom vadí najviac? Henkel mal zadarmo obrovskú reklamu (resp. PR, nazvime si to ako len chceme) na úkor zamestnancov, ktorí svojimi nútenými prácami pravdepodobne príliš nadšení neboli. Ak teda mali byť na tričkách nejaké nápisy, tak určite nie nápis „Henkel" ale mená konkrétnych zamestnancov, ktorí zadarmo robili promo spoločnosti, ktorá v roku 2012 dosiahla obrat 16, 510 mld. EUR (tým chcem naznačiť, že rozhodne nemá nejakých 500 EUR, ktoré by vyplatila zúčastneným zamestnancom za to, že robili chodiace reklamné bannery). Aspoň že to zamestnancom Henkelu bolo prezentované ako teambuilding...