CSR aktivity v réžii nadnárodných koncernov

Autor: Juraj Vedej | 5.5.2013 o 13:30 | (upravené 5.5.2013 o 13:37) Karma článku: 10,39 | Prečítané:  921x

CSR alebo Corporate Social Responsibility. Neznášam tento pojem minimálne rovnako ako neznášam pojem filantropia. Je to ale vynikajúci ťah z hľadiska Public Relations, o tom niet pochýb. Firma sa tvári, že ju zaujíma jej okolie, dá pár drobných na postavenie detského ihriska, či vyčistenie okolia od špiny a ďalej si znečisťuje prostredie, odrbkáva štát na daniach, či zamestnancov na platoch. Len s jedným rozdielom - všetci sú spokojní. Ľudia majú pocit, že pre nich konečne niekto niečo spravil (keďže štát na nich zvysoka sehm (no veď všetci vieme čo) a firma sa za pár drobných konzumentom dostala do hláv ako zodpovedný člen spoločnosti. Win-Win situácia, nie?  

Zoberme si teraz jeden konkrétny príklad, ako si CSR aktivity predstavuje vedenie spoločnosti Henkel Slovensko, spol s r.o. Keďže je všeobecne známa posadnutosť súčasných firiem ekológiou a životným prostredím, tak si vedenie spomínanej firmy povie, že urobí projekt čistenia mesta. Krásna myšlienka, že? A tak firma naženie svojich zamestnancov (prirodzene, že nepovinne, ale skúste dnes povedať zamestnávateľovi, že niečo nespravíte a okamžite ste medzi 15%-nou rastúcou menšinou nešťastníkov) s krásnymi novými a výrazne obrandovanými tričkami do ulíc Bratislavy zbierať odpadky. Zamestnanci si pár hodín v uliciach mesta a potom aj na skládke zamakajú a sú spokojní, lebo spravili niečo pre dobro spoločnosti. Och áno, samozrejme, že to bolo nezištne, inak to predsa nie je dobrý skutok, že?

Čiže suma sumáru, Henkel nevyplatil svojim zamestnancom ani cent za sobotu, ktorú odpracovali pre spoločnosť, ktorá sa ich prácou prezentovala ako spoločensky zodpovedný trhový subjekt, ktorého prioritou je chrániť naše životné prostredie. Čo mi na tom vadí najviac? Henkel mal zadarmo obrovskú reklamu (resp. PR, nazvime si to ako len chceme) na úkor zamestnancov, ktorí svojimi nútenými prácami pravdepodobne príliš nadšení neboli. Ak teda mali byť na tričkách nejaké nápisy, tak určite nie nápis „Henkel" ale mená konkrétnych zamestnancov, ktorí zadarmo robili promo spoločnosti, ktorá v roku 2012 dosiahla obrat 16, 510 mld. EUR (tým chcem naznačiť, že rozhodne nemá nejakých 500 EUR, ktoré by vyplatila zúčastneným zamestnancom za to, že robili chodiace reklamné bannery). Aspoň že to zamestnancom Henkelu bolo prezentované ako teambuilding...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?